Vanliga frågor

Här har vi samlat dom vanligaste funderingarna som ni kunder har. Hittar ni inte svaret på just er fråga så tveka inte att skicka iväg ett mail till kundtjanst@maddoxunderwear.se

Vad kostar frakten?
Vi skickar med Postnord och frakten kostar 29 kr. Vi har fri frakt över 299 kr.

Vilka skickar ni med?
Vi skickar med Postnord och antingen kommer det direkt till brevlådan eller till ert närmsta postombud.

Hur lång är leveranstiden?
Allt ni ser på hemsidan finns i lager och skickas från vårt lager i Jönköping. Beställningarna skickas med Postnord, leverans sker oftast inom 2-3 dagar. Dock kan det ta längre tid i vissa fall.

Hur länge ligger min försändelse kvar på ombudet?
Er försändelse ligger kvar i 7 dagar hos ert postombud och sedan returneras det till oss.

Vad händer om jag inte hämtar ut min försändelse?
Hämtas inte försändelsen ut så debiteras ni 149 kr. Detta är en avgift som tillkommer även om du önskar att vi skickar paketet igen.
Det är ni som kund som ansvarar att det är rätt adress, mobilnummer och mailadress på er beställning. 

Kan jag ångra eller ändra min beställning?
Vi kan ändra och ta bort varor från din order så länge vi inte hunnit skicka i väg den. Kontakta kundtjänst så snart som möjligt så ser vi vart i processen er order är.
Önskar du att lägga till varor i en order, så behöver du göra en helt ny order på vår hemsida. Kontakta då kundtjänst så sampackar vi.

Vilka betalningssätt finns att välja på?
Ni kan välja mellan kortbetalning via Shopify Payments, genom Klarna antingen med kort eller faktura och Swish. Vi erbjuder bara säker betalning.

Hur länge är det öppet köp?
Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan,
förutsatt att du inte har använt varan och att den returneras i obruten förpackning och oskadat skick.
Underkläder är hygienprodukter och vid öppnad förpackningen tas den inte emot även om det sker inom 14 dagar.
Badkläder kan returneras, tänk på  att alla lappar ska sitta kvar och förpackningen de ligger i ska vara i säljbart skick.

Hur returnerar jag en produkt?
Vänligen kontakta kundtjänst för information om vart er retur ska skickas. 
För att returen ska godkännas måste varan vara oöppnad. Gäller ej badkläder.
Vid retur är det viktigt att ni skickar med ordernummer så vi snabbt kan hantera er retur.
Det är ni som kund som står för returporto. Spara ditt inlämningskvitto, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.

Hur och när får jag tillbaka mina pengar vid en retur?
Har ni valt faktura så uppdateras fakturan när er retur är hanterad. Har ni redan betalat fakturan så kommer ni bli återbetalade genom Klarna inom 3 bankdagar. 

Har ni valt betalsätt direkt eller kortbetalning så kommer återbetalningen ske inom 3 bankdagar genom Klarna eller Shopify Payments.

Frakten på 29 kr återbetalas ej.

Min vara är defekt, vad gör jag?
Har du fått en vara som du vill reklamera så tar du kort på varan och skickar till kundtjanst@maddoxunderwear.se
Märk ditt mail med reklamation följt av ditt ordernummer. Där efter kommer vi återkomma till er hur vi går vidare i ert ärende.